SPŠCH- Pardubice
Moderátor: Moderátoři
SPŠCH- Pardubice
Zdravím všechny příznivce chemie.
Nic podobného jsem zde nenašel, a proto jsem založil celé nové téma.
CHtěl bych se zeptat jestli máte nějaké zkušenosti se střední chemickou školou v Pardubicích jak kladný tak záporný. Dnes jsem tam byl dni otevřenych dveří a byl jsem sokojenej, ale rodiče chtěj slyšet nějaká fakta. Oni si myslej, že si dodělám v Holicích gympl a potom půjdu rovnou na univerzitu, ale já si myslim, že by to byly 4 stracé roky. Dík za vyjádření
Nic podobného jsem zde nenašel, a proto jsem založil celé nové téma.
CHtěl bych se zeptat jestli máte nějaké zkušenosti se střední chemickou školou v Pardubicích jak kladný tak záporný. Dnes jsem tam byl dni otevřenych dveří a byl jsem sokojenej, ale rodiče chtěj slyšet nějaká fakta. Oni si myslej, že si dodělám v Holicích gympl a potom půjdu rovnou na univerzitu, ale já si myslim, že by to byly 4 stracé roky. Dík za vyjádření
Mňo, jak to říct...
S touhle školou nemám konkrétní zkušenosti ale:
Střední škola z tebe udělá středoškoláka s maturitoua odborností. Z Gymplu vylezeš jen s maturitou. Tzn. z gymplu buď vejšku, nebo máš dost problém se někde chytit na dobrej flek.
Ze střední školy máš přece jen lepší kvalifikaci - prostě už něco umíš.
I po střední průmyslovce můžeš jít na vejšku. Zase si zvýšíš kvalifikaci.
Pokud tě baví chemie, neplaveš v matice (chemie je napůl matika, furt se něco počítá..) bych ti doporušil tu průmyslovku.
Pokud seš všestranně zaměřenej, a nevíš přesně co dělat, pak ten Gympl. Z Holic do Pardubic je to kousek.....
S touhle školou nemám konkrétní zkušenosti ale:
Střední škola z tebe udělá středoškoláka s maturitoua odborností. Z Gymplu vylezeš jen s maturitou. Tzn. z gymplu buď vejšku, nebo máš dost problém se někde chytit na dobrej flek.
Ze střední školy máš přece jen lepší kvalifikaci - prostě už něco umíš.
I po střední průmyslovce můžeš jít na vejšku. Zase si zvýšíš kvalifikaci.
Pokud tě baví chemie, neplaveš v matice (chemie je napůl matika, furt se něco počítá..) bych ti doporušil tu průmyslovku.
Pokud seš všestranně zaměřenej, a nevíš přesně co dělat, pak ten Gympl. Z Holic do Pardubic je to kousek.....
Umřel s udiveným výrazem na tváři: "Někde se asi stala chyba.."
K té matematice je to tak, že na střední škole je obvykle jakýmsi vrcholem kvadratická rovnice. Na vysoké škole se už ale předpokládá základní znalost limit, derivací, která je pak rozvinuta v integrální počty a td.
Navíc tyto matematické záležitosti se pak objevují v dalších předmětech jako základní a nezbytné ať jde o fyziku či chemii.
Nadruhoustranu má středoškolák alespoň malou výhodu např. v laboratorních praktikách a cvičeních, kde naopak často "gympláci" projevují až fatální neobratnost.
Navíc tyto matematické záležitosti se pak objevují v dalších předmětech jako základní a nezbytné ať jde o fyziku či chemii.
Nadruhoustranu má středoškolák alespoň malou výhodu např. v laboratorních praktikách a cvičeních, kde naopak často "gympláci" projevují až fatální neobratnost.
„Čas je jen hrst listí ve větru.“
Pokud jde o studium chemie na Univerzitě Pardubice, myslím že je fuk jestli tam jdeš s gymplem nebo s pardubickou chemickou průmyslovkou. Jak bylo řečeno, průmyslováci (ale jen někteří) mají problém s matikou, ale z některých gymplů s ní můžeš mít problém taky, nějaký zásadní rozdíl v tom není. Úroveň výuky matematiky pro chemiky (technická chemie) na UPA je dosti tragická stejně jako požadovaná hloubka znalostí, takže matematika zdaleka není zásadní kámen úrazu. Kamenem úrazu na UPA je pro většinu studentů fyzikální chemie a chemické inženýrství ve druhém ročníku a to se týká uplně stejně průmyslováků i gympláků. Tyto předměty pak každý potká ještě jednou jako povinné u státnic.. Co se týče laborek, nevšiml sem si nějakého zásadního rozdílu mezi gympláky a průmyslováky. Stejně tě to všechno budou učit od začátku i když to už budeš umět ze střední.
Toto vyplývá z dlouhodobého pozorování v jednom konkrétním ročníku
Toto vyplývá z dlouhodobého pozorování v jednom konkrétním ročníku
Opravdu zkušený pyrotechnik nemá ruku...
Psal sem o rozdílu v šikovnosti studentů při laboratorních cvičeních na UPA. Samozřejmě, že průmyslováci hodně úloh z laborek dělají vlastně už podruhé, kdežto na gymplu se obvykle studenti s plnohodnotnou laboratorní úlohou ani nesetkají. Jiná věc ovšem je jak moc se to projeví pak na UPA a v tom sem právě nezaznamenal nějaký zásadní rozdíl. To jen pro upřesnění..
O kvalitách SPŠCh Pardubice vůbec nepochybuji a doufám že můj příspěvek nevyzněl nějak negativně. Spíše to bylo myšleno tak, že pokud někoho baví chemie, vůbec nevadí že jde na UPA s gymplem a né se střední chemičárnou :eating:
O kvalitách SPŠCh Pardubice vůbec nepochybuji a doufám že můj příspěvek nevyzněl nějak negativně. Spíše to bylo myšleno tak, že pokud někoho baví chemie, vůbec nevadí že jde na UPA s gymplem a né se střední chemičárnou :eating:
Opravdu zkušený pyrotechnik nemá ruku...
Děkuji vsem za odpovědi a doufám, že se někdo eště přidá. No matiku mám celkem dobrou, chemii samozřejmě taky, ale ty jazyky(Čeština, Angličtina) to se budu muset troch snažit abych si utvrdil standartní trojky. No SPČH nebudu lámat přes koleno, když by byli rodiče k nevydržení tak zůstanu na gymplu, ale jináč se budu snažit jít do Pardubic. A měl bych dotaz, jak mám pěsvědčit rodiče ?
Jak bylo řečeno budeš něco umět. Práci si najdeš skoro v každym provozu. V hodně případech jako kontrolor, což je zase plus - nejsi výrobní dělník, nepracuješ v úkolu ale na ,,hodinu" a asi i o něco vyšší základní mzdu.
Když skončíš gympl a nepovede se VŠ, budeš v obchodě doplňovat regály za minimální mzdu. Líp placenou odbornou práci neseženeš tak lehko, protože jí nebudeš umět vykonávat a ve výrobě není čas nováčkovi třikrát denně ukazovat: kladivo je to železné na tom dřevěném klacku. Toto je osobní skušenost, když jsem z kamaráda vychovával frézaře. Ty takové štěstí asi mít nebudeš, protože toto Tvému případnému učiteli nikdo nezaplatí a on to prostě nad rámec své práce dělat nebude.
Když skončíš gympl a nepovede se VŠ, budeš v obchodě doplňovat regály za minimální mzdu. Líp placenou odbornou práci neseženeš tak lehko, protože jí nebudeš umět vykonávat a ve výrobě není čas nováčkovi třikrát denně ukazovat: kladivo je to železné na tom dřevěném klacku. Toto je osobní skušenost, když jsem z kamaráda vychovával frézaře. Ty takové štěstí asi mít nebudeš, protože toto Tvému případnému učiteli nikdo nezaplatí a on to prostě nad rámec své práce dělat nebude.
Palče nestraš. Všude na světě- tedy alespoň co vím - si lidé váží toho, když najdou spolehlivého, ochotného a snaživého zaměstnance. V čechách to občas ještě není, ale ta doba pomalu nastává.Palec píše:Ty takové štěstí asi mít nebudeš, protože toto Tvému případnému učiteli nikdo nezaplatí a on to prostě nad rámec své práce dělat nebude.
Je většina těch, kteří příjdou hákovat podnapilý, nebo mají kocovinu, nebaví je u práce myslet, a pokud jim nedáš do ruky blbovzdornou mašinu rozbijí ji.
Myslím si, že jsou na světě pouze dvě sorty zaměstnanců. Několik málo jedinců, kteří chtějí, aby to šlo. Většina je těch, co je jim vše jedno. Zkus dneska najít dobrého, loajálního zaměstnance. Takový aby se zlatem vyvažoval. A toho klidně zaučí.
- kerut
- Příspěvky: 263
- Registrován: čtv 08. úno 2007, 16:51
- Bydliště: ZOO Springfield
- Kontaktovat uživatele:
omlouvam se ale fakt si nedovolim nezareagovat...
co se tyka ziskanych vedomosti i praxe je to samozrejme NAPROSTO individualni zalezitost. Stejne jako muzes chodit na gympl (je tam vic zenskejch a treba i lepsi parta) a mit doma laborku (konec koncu je to tvuj konicek bych tak odhadoval) cimz si praxi bohate vynahradis, tak muzes chodit na prumyslovku, mit vsude samy jednicky, umet vsechno pulroku napred a laborky protrpet jako nutne zlo - tze bych z toho nedelal zadnou tragedii ani veliky dilema at budes na jakymkoliv ustavu je to VZDY jen a jen NA TOBE ! :puffy:
... no a k te matice teda nevim ale u nas (CVUT-FSi) zjistilo 90 % gymplaku po prvnim semestru ze pojem "derivace" skutecne neobnasi jen "takovy to Xna2' = 2X" co do ted opisovali z tahaku a byli kupodivu velmi nemile prekvapeni ze Matematika neni o skole uz vubec ne o hodinach ztravenych nad ucebnici - pro nekoho bohuzel a pro nekoho bohudik
co se tyka ziskanych vedomosti i praxe je to samozrejme NAPROSTO individualni zalezitost. Stejne jako muzes chodit na gympl (je tam vic zenskejch a treba i lepsi parta) a mit doma laborku (konec koncu je to tvuj konicek bych tak odhadoval) cimz si praxi bohate vynahradis, tak muzes chodit na prumyslovku, mit vsude samy jednicky, umet vsechno pulroku napred a laborky protrpet jako nutne zlo - tze bych z toho nedelal zadnou tragedii ani veliky dilema at budes na jakymkoliv ustavu je to VZDY jen a jen NA TOBE ! :puffy:
... no a k te matice teda nevim ale u nas (CVUT-FSi) zjistilo 90 % gymplaku po prvnim semestru ze pojem "derivace" skutecne neobnasi jen "takovy to Xna2' = 2X" co do ted opisovali z tahaku a byli kupodivu velmi nemile prekvapeni ze Matematika neni o skole uz vubec ne o hodinach ztravenych nad ucebnici - pro nekoho bohuzel a pro nekoho bohudik
Strašit jsem nechtěl, třebaže argument vyhrocen do extrému tak působí.
Každopádně už deset let se pohybuji po fabrikách a poslouchám názory dělníků... Myslím si, že přijímající perzonalista, manažer ani ředitel nikoho zaučovat nebude. Popravdě pokud nebudu mít kompenzaci vynaloženého úsilí, taky asi toho moc nováčka nenaučím, obvzláště v ,,úkolu".
Doba se ale mění a v zahraničních firmách to běží úplně jinak. Němcovi nevádí, že jsem dvě šichty netvořil hodnoty, ale seděl na školení 5S. Takové školení je moc fajn pro kariéru, ale zvolit otáčky a posuv frézy, aby mně neulítla do hlavy jsem se musel učit od dělníka...
A jsou i takové firmy, kde maj návodky propracované do nejmenších detailů, takže se nemusíš na nic nikoho ptát, stačí jenom nemít obě ruce levé.
Každopádně z gymplu přímo do provozu je podle mně dost drsné.
Každopádně už deset let se pohybuji po fabrikách a poslouchám názory dělníků... Myslím si, že přijímající perzonalista, manažer ani ředitel nikoho zaučovat nebude. Popravdě pokud nebudu mít kompenzaci vynaloženého úsilí, taky asi toho moc nováčka nenaučím, obvzláště v ,,úkolu".
Doba se ale mění a v zahraničních firmách to běží úplně jinak. Němcovi nevádí, že jsem dvě šichty netvořil hodnoty, ale seděl na školení 5S. Takové školení je moc fajn pro kariéru, ale zvolit otáčky a posuv frézy, aby mně neulítla do hlavy jsem se musel učit od dělníka...
A jsou i takové firmy, kde maj návodky propracované do nejmenších detailů, takže se nemusíš na nic nikoho ptát, stačí jenom nemít obě ruce levé.
Každopádně z gymplu přímo do provozu je podle mně dost drsné.
Průmka
Tuto školu mohu jen doporučit. Sama jsem absolovent leč už je to 25 let, stále se orientuji.Docela nás tam honili, zvlášť co se týče organiky. nyní mám na škole syna a nelituji. A proč??
1. krásný téměř rodičovský přístup ke všem dětem
2. jakmile se objevíte na půdě školy všichni studenti zdraví
3. pokud něčemu neromíte, znovu a znovu se vysvětluje ( i jednotlivě)
4. Informovala jsem se na šikanu - není
5. naučí tam
Hlavně, co vám slíbí při dnes otevřených dveří se pak skutečně děje.
Proto říkám ano pro tuto volbu.
mamka
1. krásný téměř rodičovský přístup ke všem dětem
2. jakmile se objevíte na půdě školy všichni studenti zdraví
3. pokud něčemu neromíte, znovu a znovu se vysvětluje ( i jednotlivě)
4. Informovala jsem se na šikanu - není
5. naučí tam
Hlavně, co vám slíbí při dnes otevřených dveří se pak skutečně děje.
Proto říkám ano pro tuto volbu.
mamka
Čaute, pomale snad půl roku jsem tu nebyl, tak teď taky přispěju trochou hnoje do chlíva na téma gympl vs. spšch na základě mých zkušeností (v červnu jsem dodělal Ing. na FChT UPCE).
Úplně základně bych to shrnul takto:
GYMPL: dobrá volba pokud víš, že chceš jít po střední na vysokou, ale nejsi si jistej na jakou
SPŠCH: dobrá volba pokud ještě nevíš, jestli chceš jít na vysokou, nebo bys pak chtěl jít na vysokou chemického zaměření
Konkrétně na příkladu FCHT UPCE to vidím tak, že obecně absolventi průmyslovek měli velmi mírně navrch, ale vždycky rozhodně záleželo na přístupu ke studiu než na tom, z jaké střední člověk přišel. Já jsem chodil na gympl a kdybych se měl rozhodovat znova, šel bych tam zase. I během studia na gymplu se můžeš chemii věnovat z vlastní iniciativy víc - chemické olympiády (vřele doporučuju), domácí laborka, samostudium ... a pokud to tak uděláš, tak přijdeš na vysokou mnohem lépe vybaven než průměrný absolvent průmyslovky. Souhlasím s tím, že v laborkách můžou být průmyslováci šikovnější vzhledem k tomu, že na střední v laborce strávili víc času, ale není to nic přes co by nejel vlak - stejně se tam bere všechno od začátku. V tomto ohledu se mě vybavuje vzpomínka na jednoho bývalého spolužáka-průmyslováka, který se před laborkama z analytiky vyjadřoval v tom smyslu, že je to pro něj ztráta času, protože všechno to už dělal na střední a že se to dělá kvůli nám gymplákům co nic neumíme. V průběhu laborek ten den pak ze 3 vzorků k analýze - 1 omylem vylil, druhý "omylem" znehodnotil (nalil vodu do roztoku SbCl3 aniž by tam dal vinan) a třetí vzorek mu vyšel cca o 50 % jinak než měl). Od té doby si myslím své.
Takže rada na závěr - běž tam, kam tě to táhne víc. Pokud chceš jít víc na SPŠCH (a z toho cos napsal mám pocit, že jo, jen chceš aby ti to ostatní "posvětili"), tak tam běž. Určitě lepší než jít na gympl, pokud by tě tam čtyři roky mělo srat to, že jsi na tu průmyslovku nešel.
Úplně základně bych to shrnul takto:
GYMPL: dobrá volba pokud víš, že chceš jít po střední na vysokou, ale nejsi si jistej na jakou
SPŠCH: dobrá volba pokud ještě nevíš, jestli chceš jít na vysokou, nebo bys pak chtěl jít na vysokou chemického zaměření
Konkrétně na příkladu FCHT UPCE to vidím tak, že obecně absolventi průmyslovek měli velmi mírně navrch, ale vždycky rozhodně záleželo na přístupu ke studiu než na tom, z jaké střední člověk přišel. Já jsem chodil na gympl a kdybych se měl rozhodovat znova, šel bych tam zase. I během studia na gymplu se můžeš chemii věnovat z vlastní iniciativy víc - chemické olympiády (vřele doporučuju), domácí laborka, samostudium ... a pokud to tak uděláš, tak přijdeš na vysokou mnohem lépe vybaven než průměrný absolvent průmyslovky. Souhlasím s tím, že v laborkách můžou být průmyslováci šikovnější vzhledem k tomu, že na střední v laborce strávili víc času, ale není to nic přes co by nejel vlak - stejně se tam bere všechno od začátku. V tomto ohledu se mě vybavuje vzpomínka na jednoho bývalého spolužáka-průmyslováka, který se před laborkama z analytiky vyjadřoval v tom smyslu, že je to pro něj ztráta času, protože všechno to už dělal na střední a že se to dělá kvůli nám gymplákům co nic neumíme. V průběhu laborek ten den pak ze 3 vzorků k analýze - 1 omylem vylil, druhý "omylem" znehodnotil (nalil vodu do roztoku SbCl3 aniž by tam dal vinan) a třetí vzorek mu vyšel cca o 50 % jinak než měl). Od té doby si myslím své.
Takže rada na závěr - běž tam, kam tě to táhne víc. Pokud chceš jít víc na SPŠCH (a z toho cos napsal mám pocit, že jo, jen chceš aby ti to ostatní "posvětili"), tak tam běž. Určitě lepší než jít na gympl, pokud by tě tam čtyři roky mělo srat to, že jsi na tu průmyslovku nešel.