pyro baterie?

všechno, co se nehodí jinam (volnější pravidla)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
trabik
Příspěvky: 34
Registrován: stř 22. dub 2009, 18:35
Kontaktovat uživatele:

pyro baterie?

Příspěvek od trabik »

měl bych dotaz na zdejší znalce.
Zajímal by mě princip fungování napájecí baterie u přenosného protileteckého systému ruské výroby strela-2
Baterie se aktivuje otočením spouště která uvolní úderník a ten zažehne záplaku umístěnou uvnitř těla baterie. Potom začne vyrábět el proud.
Ač jsem elektrikář tak mě nenapadá princip této funkce.
Jediný mě napadlo že ta zápalka poruší obal a dojde k rozlití elektrolitu do baterie.

Pokud by někdo věděl jak to funguje budu velice potěšen
Uživatelský avatar
Semtex
PFG
Příspěvky: 292
Registrován: pon 15. lis 2004, 20:00

Příspěvek od Semtex »

Strela-2, ale aj iné vojenské systémy používajú batérie článkov s roztaveným elektrolytom, pracujúce pri teplote okolo 300-400°C.
Takéto batérie sú schopné podávať výrazne väčší elektrický výkon vzhľadom na jednotku hmotnosti ako batérie pracujúce pri normálnej teplote a sú prakticky nezávislé na teplote okolitého prostredia. Keďže tavenie elektrolytu je riešené pyrotechnicky, životnosť batérie pri skladovaní je veľmi vysoká a nemusia sa navyše kontrolovať - kapacita sa za normálnych podmienok prakticky nemení. Vysoká je i mechanická odolnosť a bezpečnosť batérie - pri poškodení nehrozí rozliatie elektrolytu.
Nevýhodou môže byť krátka doba činnosti - elektrolyt opäť tuhne zhruba do piatich minút, keď začne chladnúť, vo vojenských aplikáciách to ale nejak zvlášť nevadí - požadovaná doba činnosti je obvykle okolo jednej až dvoch minút.

Ak si so Strelou pracoval, iste si si všimol, ako silne sa batéria po chvíli činnosti zahreje - nesmie sa chytať za telo, len za "odpalovací sosák".
... potom to nasypali do trauzlovho valca a odpálili...
Nie že nenašli ten valec... Oni nenašli ani ten barák...
Uživatelský avatar
Semtex
PFG
Příspěvky: 292
Registrován: pon 15. lis 2004, 20:00